Aan de gevel van het kantoorgedeelte van het Centraal Museum hangt een cabine van epoxyhars. Als een bijzondere accessoire kan Clip-on naar believen aan- en afgekoppeld worden, al nodigt de constructie van stalen balken daar niet direct toe uit. De vorm van dit uitstulpsel vloeide voort uit de functie: het is een antichambre, een ruimte voor een gast om zich te verpozen, kort te werken of wellicht even te slapen.
Om de tafel, de bank en het bed werd de buitenwand als een huid heen gevouwen. Een groot venster biedt uitzicht op de binnentuin. Transparante openingen in het plafond laten een zacht gefilterd licht door. De onregelmatige vorm van deze daglichtramen is ontleend aan de antislipmatten van Joep van Lieshouts auto.
De Rotterdamse kunstenaar is internationaal succesvol met zijn unica en serieproducten. Onder de naam Atelier Van Lieshout worden talloze mobiele woningen en andersoortige semipermanente onderkomens als meditatiecellen, kantoren, recepties en wachtruimtes gecreëerd. Net als Clip-on zijn ze vaak vanuit de functie – of de associatie die een bepaalde functie bij Van Lieshout oproept – ontworpen en gebouwd, inclusief meubilair. Voor het Centraal Museum ontwierp AVL reeds toiletten en een tijdelijke koffiebar. Geen van deze werken is zo bijzonder als Clip-on die aan het begin staat van een lange reeks alternatieve verblijfsvormen.